Városlista
2024. szeptember 21, szombat - Máté

Hírek

2014. Január 26. 05:00, vasárnap | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A szó megmarad: évekig őrzik hívásainkat

A szó megmarad: évekig őrzik hívásainkat

Évi ötmillió esetet kezel, a hívások többségét 20 másodpercen belül fogadja és éveken át megőrzi az ELMÜ telefonos ügyfélszolgálata, ahol - a fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően - már öt percen belül emberi hang fogadja a betelefonálókat. Acélos idegek és tűrőképesség kell ehhez a munkához, az ügyintézőket megtalálják a perverzek, de a magányos, szeretetre vágyó emberek is - mesélt központ munkájáról Boross Norbert, a vállalat kommunikációs és szabályozásmenedzsment igazgatója.

A lakosság idősebb rétege még ma is a személyes ügyintézést választja, ahol meghallgatják és esetleg bizonylatot is kapnak arról, hogy ott jártak. A fiatalok, vagyis a digitális bennszülöttek generációja online intézi ügyeit - ez az esetforgalom 15 százalékát adja, az állampolgárok többsége azonban még mindig a telefonos ügyintézést választja. Személyes ügyintézőhöz azonban eddig nem volt könnyű eljutni, néha már azt hihettük, szándékosan játszanak az idegeinkkel, de ez már a múlté. Január 13-án változott a fogyasztóvédelmi törvény, ami előírja, hogy öt percen belül élő emberi hangnak kell jelentkeznie a vonal túloldalán - hangoztatta Boross Norbert.

Az ELMÜ-nek, mint az egyik legnagyobb hazai szolgáltatónak több mint kétmillió ügyfele van, éves ötmillió ügyintézési átlagukat körülbelül ötszázezer ügyfél adja. Akad, aki naponta, mások soha nem telefonálnak. A norma a 80/20, ami azt jelenti, hogy a beérkező hívások 80 százalékát 20 másodpercen belül fogadni kell. Katasztrófa, vihar esetén persze ez a szám nem tartható, még a mentőknél és a tűzoltóknál sem lehet több tízezer hívást egyszerre kezelni- figyelmeztet a szakértő.

Fontos kérdés, hogy az ügyek érdemi elintézése mikor történik meg- ez persze változó, attól függően, hogy milyen ügyben keressük a szolgáltatót, lehet néhány percen belül megoldható, de egy új ház beüzemelése hosszabb időt vesz igénybe. A rendszer azonban csak akkor működik jól, ha megfelelő infrastruktúra áll mögötte. A stúdió vendége megemlítette, hogy sokan családi problémákat akarnak ily módon megosztani, de erre az ügyintézőnek nincs ideje, őt köti az időnorma. Nem könnyű az ilyen ügyfeleket kezelni, igazi kihívás ez a munka.

Az ügyfélszolgálati munkatársakat éppen ezért nem egyszerű kiválogatni, erős tűrőképesség és empátia kell ehhez a feladathoz, ezért pszichológiai vizsgálatuk is szükséges. Ráadásul, a szolgáltatót perverzek, telefonbetyárok is előszeretettel keresik, ezért az ingyenesen hívható 80-as számhoz éjjelre nem is lehet hölgyeket beosztani. A legtöbb hívás még mindig hétfőn reggel és hosszabb ünnepek után érkezik, mert a munkahelyről telefonálás még mindig a vérünkben van, pedig délután jóval kisebb a zsúfoltág - tette hozzá Boross.

„A szó elszáll, az írás megmarad!”- a közigazgatásban máig érvényes a mondás, de nem feltétlenül érvényes a szolgáltatói szektorra - hívta fel a figyelmet a Rádió Orient vendége. Az ügyfelek 30-40 százaléka veszi csak át a tértivevényes levelet, jobban működik a telefon, az SMS és az elektronikus levél. Sokan nem szeretik, de fontos szerepe van a hangrögzítésnek is, ez dokumentum, amit öt évig meg kell őrizni, és kérésre az ügyfélnek is ki kell szolgáltatni. A hangfelvételnek fontos szerepe van a minőségbiztosításban is, amin keresztül az ügyintéző munkáját ellenőrzi a főnöke.

Ha az ügy nem jól és nem időben oldódik meg, akkor a másodfokú panaszkezelőhöz kerül, ilyet mindenütt kell üzemeltetni. Ha mégis elvi vita alakul ki, akkor lép a képbe a Fogyasztóvédelmi Hatóság, amely számlázási ügyekben illetékes, műszaki jellegű vitáknál pedig a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal az illetékes. Ha nem sikerül megegyezni, akkor a Békéltető Testülethez lehet fordulni, végső estben pedig a bírósághoz, de ez nagyon kevés esetben történik- mondta az igazgató.

Nagyon sok a telefonáló, az ügyintézőket magányos emberek is keresik, főleg karácsony este. Boross Norbert a beszélgetés végén hozzátette, az ő telefonszáma sem titkos, szívesen veszi az olyan hívást, ahol tud segíteni.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket